Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe Xiaomi 11T updatet niet naar laatste versie MIUI


Alex_1968

Vraag

Hallo, volgens mij is deze community nog relatief jong en niet heel groot maar wellicht weet iemand mij uit de brand te helpen.

Ik heb onlangs een nieuwe Xiaomi 11T gekocht, fantastisch toestel overigens. Het is intussen mijn vierde Xiaomi-telefoon dus ik ben niet echt meer een leek op dit gebied.

Het eerste wat ik doe nadat het installatieproces is doorlopen, is het besturingssysteem (MIUI) updaten. De 11T zat - vanuit de doos - op versie 12.5.4. Ik had vantevoren al ontdekt dat er nieuwe versies waren: 12.5.6 en intussen ook 12.5.8 sinds eind november. Ik ben gewend dat, wanneer je meerdere updates te verwerken krijgt, dit een voor een gaat.

Het updateproces begon veelbelovend: er werd inderdaad versie 12.5.6 gevonden (gewoon via OTA) en die werd geïnstalleerd. Na herstarten van de telefoon was het helemaal gelukt en ik ging kijken of intussen ook versie 12.5.8 klaar stond. Niet dus, het toestel bleef maar aangeven dat het up-to-date was. Ik vertrouwde dit niet. Toen dit enkele dagen later nog zo was heb ik - in overleg met de verkoper - het toestel teruggestuurd en heb een nieuw exemplaar gekregen.

Om een lang verhaal kort te maken: ook bij dit nieuwe toestel doet zich nu precies hetzelfde voor. Het toestel blijft "stuck" bij versie 12.5.6 en zegt dat er geen nieuwe versie is, terwijl ik zeker weet dat die er wel degelijk is. Versie 12.5.6 is overigens voor zover mij bekend niet de "enhanced" versie van MIUI 12.5, het staat er althans niet bij.

Ik heb deze kwestie ook aangekaart op de global community van Mi maar kreeg uiteindelijk alleen de reactie dat ik 12.5.8 maar handmatig moest flashen. Daar wil ik echter niet aan beginnen, zeker niet bij een nieuw toestel. Dan stuur ik het liever nogmaals terug en laat het hierbij voor wat betreft de 11T, wel jammer want voor de rest is het een uitstekend toestel.