Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe Xiaomi 11T updatet niet naar laatste versie MIUI


Alex_1968

Vraag

Hallo, volgens mij is deze community nog relatief jong en niet heel groot maar wellicht weet iemand mij uit de brand te helpen.

Ik heb onlangs een nieuwe Xiaomi 11T gekocht, fantastisch toestel overigens. Het is intussen mijn vierde Xiaomi-telefoon dus ik ben niet echt meer een leek op dit gebied.

Het eerste wat ik doe nadat het installatieproces is doorlopen, is het besturingssysteem (MIUI) updaten. De 11T zat - vanuit de doos - op versie 12.5.4. Ik had vantevoren al ontdekt dat er nieuwe versies waren: 12.5.6 en intussen ook 12.5.8 sinds eind november. Ik ben gewend dat, wanneer je meerdere updates te verwerken krijgt, dit een voor een gaat.

Het updateproces begon veelbelovend: er werd inderdaad versie 12.5.6 gevonden (gewoon via OTA) en die werd geïnstalleerd. Na herstarten van de telefoon was het helemaal gelukt en ik ging kijken of intussen ook versie 12.5.8 klaar stond. Niet dus, het toestel bleef maar aangeven dat het up-to-date was. Ik vertrouwde dit niet. Toen dit enkele dagen later nog zo was heb ik - in overleg met de verkoper - het toestel teruggestuurd en heb een nieuw exemplaar gekregen.

Om een lang verhaal kort te maken: ook bij dit nieuwe toestel doet zich nu precies hetzelfde voor. Het toestel blijft "stuck" bij versie 12.5.6 en zegt dat er geen nieuwe versie is, terwijl ik zeker weet dat die er wel degelijk is. Versie 12.5.6 is overigens voor zover mij bekend niet de "enhanced" versie van MIUI 12.5, het staat er althans niet bij.

Ik heb deze kwestie ook aangekaart op de global community van Mi maar kreeg uiteindelijk alleen de reactie dat ik 12.5.8 maar handmatig moest flashen. Daar wil ik echter niet aan beginnen, zeker niet bij een nieuw toestel. Dan stuur ik het liever nogmaals terug en laat het hierbij voor wat betreft de 11T, wel jammer want voor de rest is het een uitstekend toestel.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik nog kan doen? Mij is niet bekend dat meerdere (volgtijdige) updates met een vertraging worden gepusht.

Nog één ding wat wellicht van belang kan zijn. Ik merkte dat het updateproces van 12.5.6 (bij beide toestellen) anders verliep dan ik gewend ben bij mijn andere toestellen (Redmi en Poco). Ik ben gewend dat een update eerst gedownload wordt, daarna wordt ie verwerkt waarna de telefoon herstart. Je krijgt dan een zwart scherm met het voortgangspercentage (tot op de honderdste nauwkeurig); dat duurt vrij lang waarna de telefoon doorschiet naar het bootscherm.

Nu werd de update gedownload (paar minuten), verwerkt (ook paar minuten) en vervolgens voltooid (duurde lang) in hetzelfde updatescherm. Daarna werd de telefoon herstart en schoot meteen door naar het bootscherm, dus geen zwart scherm met percentage meer. Ik weet niet of dit nieuw is en dit zo hoort.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm, heb intussen de vrees dat dit een beetje een doodbloedend forum is gezien het aantal reacties op gestelde vragen.

Ik heb omtrent het probleem met de 11T ook Xiaomi NL zelf nog aangeschreven maar het probleem kregen we helaas niet bevredigend opgelost.

De telefoon heb ik inmiddels teruggestuurd naar de verkoper.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.