Ga naar inhoud
  • 0

Xiaomi TV Stick 4K vragen


Fortissimo

Vraag

Sinds afgelopen week de Xiaomi TV Stick 4k in gebruik als vervanger voor de Chromecast v2.
Deze werkt echter nog niet optimaal.

Hieronder een paar dingen die mij opgevallen zijn en wat vragen hierover.
Ook een paar oplossingen die ik zelf heb toegepast.

Hardware:

  • Xiaomi TV Stick 4k - voeding via stopcontact, niet via TV
  • TV: LG OLED48CX3LB 
  • Tel: Samsung Galaxy S20

 

1.
Als de TV uit staat, staat de Mi ook uit.
De Mi is ook niet zichtbaar in Google Home.
Ik kan deze niet detecteren op de telefoon (bijv. in Google Home of YouTube) en kan de TV hier dus ook niet mee aanzetten.
LG Instelling : 'Auto inschakelsync' heb ik zowel ingeschakeld als uitgeschakeld geprobeerd. De TV blijft echter uit.

Vraag: Hoe kan ik als de TV uit staat direct naar de Mi casten waarbij de TV ook aangezet wordt.

2.
Binnen  de Google Home kan ik geen instellingen voor de Mi vinden.
De Mi staat als cast apparaat in mijn overzicht  maar onder het tandwieltje vind ik een lege pagina.
Casten is wel mogelijk.

Vraag: Kan je binnen Google Home inderdaad geen  instellingen aanpassen?

3.
Omdat ik geen instellingen binnen Google Home kan doen, kon ik ook de screensaver niet instellen.
Erg jammer aangezien we graag onze foto's op de TV wilden bekijken.

Oplossing: De app Photo Gallery and Screensaver geïnstalleerd (en gekocht) hiermee kan je veel meer foto én videobronnen gebruiken. Ook is het een mooie app om foto's op de TV weer te geven.

4.
Als ik de afstandsbediening van de Mi koppel aan de TV, dan springt het volume van de Mi naar 7 terwijl deze op 15 stond voordat ik ging koppelen.
Dit zie ik als ik de afstandsbediening weer ontkoppel.
Dit zorgt er voor dat het geluid van de TV dus heel hard moet staan om iets te horen aangezien ik via de afstandsbediening het volume van de Mi niet kan aanpassen.

Oplossing: Het volume is wel aanpasbaar in Google Home. Nu heb ik goed geluid op de Mi

5.
Ik heb een NAS waar alle media op staat.
Deze kan ik normaliter benaderen via DLNA (vanaf TV benaderen niet naar de TV sturen).
Ik heb al meerdere apps geprobeerd, maar het is nog niet perfect. Denk aan ondertiteling (.srt) die niet werkt of onhandige menu's.
Ik heb 'DLNA Channels', 'AirScreen' en 'VLC' getest.

Vraag: Wat is een goede app voor het benaderen van media op je NAS?
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@2.

Dit is opgelost door binnen Google Home de Mi Stick aan een ruimte toe te voegen.

@5.

'DLNA Channels' en 'VLC' zijn voorlopig de twee apps die ik gebruik.
Bekijken van foto's lukt hier echter niet mee. Er moet nog een app gevonden worden om afbeeldingen  mee te openen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.