Ga naar inhoud

Poco F3 android auto


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Poco F3 en Android auto. Ligt niet aan de chip want zonder het kabeltje werkt de GPS wel. 

Hiervoor had ik een Oppo op Android 10 die werkte wel probleemloos in de auto. 

Maar heb jij inmiddels al een oplossing gevonden? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus we zitten met hetzelfde probleem :-) 

Ik heb Waze , TomTom ,Flitsmeister, Amiga allemaal soortgelijke apps geen van allen doet het maar het rare is dat Google maps het wel doet inc. de navigatie.

Je zou denken dat die dezelfde GPS chip van de telefoon gebruikt.

Misschien ergens in de telefoon instelling de app rechten geven voor het gebruik van die GPS chip???

Ik ga mij er vanavond eens in verdiepen en een zooitje fora *(forums) bekijken.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ook raar is dat Android auto zegt dat Spotify niet beschikbaar is, maar als ik Spotify aanzet op de telefoon het wel gewoon werkt.

Al die navigatie / snelheid apps doen het een enkele keer als ze aanstaan voor dat je verbinding maakt met Android Auto.

Ik heb diverse USB-C kabels geprobeerd dus daar ligt het niet aan, de Flitsmeister en andere Apps verwijderd en er op nieuw opgezet.

Ik denk dat we een update van Android auto moeten afwachten of een update van Android 11 die deze bug verwijderd.

Kan ook misschien aan de auto en het systeempje liggen.

Ik heb een Toyota van dit jaar *(2021) met zo een groot display.

Nog een mazzel dat ik meestal wel de weg weet van huis naar werk en ik anders de ingebouwde navigatie gebruiken kan.🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt wat je zegt. Voordat je verbinding maakt doen ze het even.

heb ze ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Mijn auto is een opel astra uit 2017 en zoals gezegd met mijn vorige telefoon een sony geen problemen. Groot raadsel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gebeld met XIAOMI klantenservice het probleem is bij hun niet bekend. 

Ze zouden navraag gaan doen en de diverse fora gaan napluizen daarna zou ik een mailtje van ze krijgen. 

Dus Peter en eventuele andere belangstellenden jullie horen het nog wel. 

Vriendelijke groeten Jeff 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hieronder het berichtje van XIAOMI 

Niets wat ik nog niet geprobeerd had. 

Beste meneer Huisman,

 

Bedankt voor uw vraag aan Xiaomi Support Nederland.  

 

Graag vragen wij u om het volgende na te kijken:

 

  • Is Android Auto geïnstalleerd op het toestel
  • Is de batterijbesparing van de app op geen beperkingen gezet

  • Is Locatie en Bluetooth op mobiel actief gezet

 

Helaas is het niet mogelijk om uw telefoon terug te zetten naar een oudere android versie. 

 

We hopen dat we u hiermee hebben kunnen helpen.  

 

We kijken uit naar uw feedback en mochten er problemen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 
 

Met vriendelijke groet, 

Channa, Xiaomi Team Nederland 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zal de mail wisseling van Xiaomi hieronder zetten wel keurig hoe ze snel reageren en goede tips geven.

 

 

 

Inmiddels is het gelukt om Flitsmeister op mijn Android auto scherm werkend te krijgen 😊 alle cache geleegd Flitsmeister alle toestemmingen gegeven en ook bijna alle onderstaande stappen uitgevoerd.

 

Zie het plaatje hieronder werkende Flitsmeister .

Nu hopelijk gaan genieten van mijn nieuwe telefoon in plaats van mij te ergeren omdat een het niet deed, wat zou moeten werken.

 

Prettige dag verder en bedankt voor de snelle respons plus de tips en trucs.

 

Jeff Huisman

 

 

Van: Xaomi Nederland Klantenservice <service.nl@xiaomi.com>
Verzonden: donderdag 10 juni 2021 15:59
Aan: yoyo@yoyoman.nl
Onderwerp: [External Mail]RE: Xiaomi team nederland. WO:OSNL20210609000007-E41A WO:ISNL20210610000118-F8CF

 

Beste mijnheer Huisman, 

 

Bedankt voor het contact opnemen met de klantenservice van Xiaomi Nederland. 

 

Het spijt me te lezen dat het probleem nog niet opgelost is. Ik zie van de screenshot in uw volgende email dat u Android 11 op uw toestel heeft, Android Auto zou zonder problemen moeten werken. Controleer ook nog bij Instellingen > Apps > Apps beheren > Android Auto > App-toestemmingen dat de app toegang heeft tot de locatie van uw mobiel; ga een stap terug, tap op Andere toestemmingen en controleer hier dat de nodige opties (zoals Bluetooth-verbinding wijzigen) actief zijn.

Indien u de Dubbele apps functie actief heeft zou ik u willen verzoeken deze uit te schakelen en de dubbele apps te verwijderen; spijtig genoeg werkt deze functie nog niet goed samen met Android Auto en kan dus verbindingsproblemen veroorzaken. Vergeet ook niet uw toestel te herstarten nadat u de functie uitgeschakeld heeft.

Mocht dit niet relevant zijn of heeft het niet geholpen, dan kunt u nog proberen om de updates en gegevens van de Google Play Services te wissen. Ga naar Instellingen > Apps > Apps beheren, tap op de drie stippen rechts boven, dan op Toon systeemdiensten, vervolgens op Google Play-services, en kies “Updates verwijderen” en “Gegevens wissen”. Herstart uw toestel en probeer weer om het met het systeem van uw auto te verbinden.

Als het probleem weer voorkomt, gelieve dan dit te rapporteren via de Feedback app, zodat onze developers kunnen zorgen dat het met de volgende update opgelost wordt. U kunt u ook opgeven voor vroege updates via Instellingen > Over deze telefoon > MIUI-versie icoon > Drie stippen rechts boven > Instellingen bijwerken > Krijg updates vroeg.

We horen graag of met een van de voorgemelde het probleem opgelost is.

Over u vraag om een andere versie van Android te installeren, dat is alleen mogelijk door uw toestel te flashen; dit is niet aan te raden en annuleert ook de garantie, daar een fout in het proces schade aan het toestel toe kan richten.

 

We hopen dat we u hiermee hebben kunnen helpen. 

We kijken uit naar uw feedback en mochten er problemen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Marius, Xiaomi Team Nederland

 

Email: service.nl@xiaomi.com 

Chat: https://mi.com/nl 

Telefoonnummer: 0800 3344553 (maandag t/m vrijdag, 09:00 – 18:00)


From: Jeff Huisman <yoyo@yoyoman.nl>
Sent: Thursday, June 10, 2021 11:19:28 AM
To: Xaomi Nederland Klantenservice
Subject: [External Mail]RE: Xiaomi team nederland. WO:OSNL20210609000007-E41A

 

*外部邮件,谨慎处理 | This message originated from outside of XIAOMI. Please treat this email with caution*

Misschien zou uw klanten ondersteuning er goed aan doen om de diverse wereldwijde fora over dit probleem eens te lezen.

Als ik een nieuwe telefoon koop ivm de uitmuntende hardware *(dat heeft poco F3 wel) had ik niet verwacht dat er zo een vervelende schil over zit die conflicten heeft met moderne applicaties.

Alles is up to date gezet alle updates er op.

Maar naar het schijnt spelen deze problemen al bijna een jaar door de launcher en de schil die de telefoon gebruikt. (MIUI Global 12.0.5) ook op andere recente nieuwe telefoons van uw merk.

Erg jammer dit want de telefoon is super snel heeft voldoende geheugen een mooi scherm etc.

Helaas *(nog) niet goed compatible met Android auto.

Als u een programma of een app zou hebben om een cleanere versie van Android op de telefoon te kunnen zetten , dan zou het probleem ook opgelost zijn.

 

 

Vriendelijke groeten

Jeff Huisman

 

 

Van: Xaomi Nederland Klantenservice <service.nl@xiaomi.com>
Verzonden: donderdag 10 juni 2021 11:50
Aan: jeff@yoyoman.nl
Onderwerp: Xiaomi team nederland. WO:OSNL20210609000007-E41A

 

Beste Jeff,

 

Bedankt voor uw vraag aan Xiaomi Support Nederland.

 

Heeft u ook gecontroleerd of uw telefoon up to date is? Dit kunt u controleren in de instellingen. U kunt ook eventueel proberen om de app te verwijderen en weer te downloaden. Als het probleem zich voor blijft doen, dan wil ik u adviseren om te wachten tot de volgende update. 

 

 

We hopen dat we u hiermee hebben kunnen helpen.  

 

We kijken uit naar uw feedback en mochten er problemen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 
 

Met vriendelijke groet, 

 

Xiaomi Team Nederland 

Email: service.nl@xiaomi.com 

Chat: mi.com/nl 

Telefoonnummer: 08003344553 (maandag t/m vrijdag 9:00 – 18:00 uur)  


From: Jeff Huisman <yoyo@yoyoman.nl>
Sent: Wednesday, June 9, 2021 11:59:31 PM
To: Xaomi Nederland Klantenservice
Subject: [External Mail]RE: Xiaomi team nederland. WO:OSNL20210609000007-E41A

 

*外部邮件,谨慎处理 | This message originated from outside of XIAOMI. Please treat this email with caution*

Al het onderstaande geprobeerd + nog wat dingen zonder resultaat.

Op dit forum, kan u de problematiek nog even na lezen.

 

 

Jeff

 

 

 

Van: Xaomi Nederland Klantenservice <service.nl@xiaomi.com>
Verzonden: woensdag 9 juni 2021 17:15
Aan: jeff@yoyoman.nl
Onderwerp: Xiaomi team nederland. WO:OSNL20210609000007-E41A

 

Beste meneer Huisman,

 

Bedankt voor uw vraag aan Xiaomi Support Nederland.  

 

Graag vragen wij u om het volgende na te kijken:

 

  • Is Android Auto geïnstalleerd op het toestel
  • Is de batterijbesparing van de app op geen beperkingen gezet
  • Is Locatie en Bluetooth op mobiel actief gezet

 

Helaas is het niet mogelijk om uw telefoon terug te zetten naar een oudere android versie. 

 

We hopen dat we u hiermee hebben kunnen helpen.  

 

We kijken uit naar uw feedback en mochten er problemen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 
 

Met vriendelijke groet, 

Channa, Xiaomi Team Nederland 

Email: service.nl@xiaomi.com 

Chat: mi.com/nl 

Telefoonnummer: 08003344553 (maandag t/m vrijdag 9:00 – 18:00 uur) 

#/******邮件及其附件含有小米公司的保密信息,仅限于发送给上面地址中列出的个人或群组。禁止任何其他人以任何形式使用(包括但不限于全部或部分地泄露、复制、或散发)本邮件中的信息。如果您错收了本邮件,请您立即电话或邮件通知发件人并删除本邮件! This e-mail and its attachments contain confidential information from XIAOMI, which is intended only for the person or entity whose address is listed above. Any use of the information contained herein in any way (including, but not limited to, total or partial disclosure, reproduction, or dissemination) by persons other than the intended recipient(s) is prohibited. If you receive this e-mail in error, please notify the sender by phone or email immediately and delete it!******/#

#/******邮件及其附件含有小米公司的保密信息,仅限于发送给上面地址中列出的个人或群组。禁止任何其他人以任何形式使用(包括但不限于全部或部分地泄露、复制、或散发)本邮件中的信息。如果您错收了本邮件,请您立即电话或邮件通知发件人并删除本邮件! This e-mail and its attachments contain confidential information from XIAOMI, which is intended only for the person or entity whose address is listed above. Any use of the information contained herein in any way (including, but not limited to, total or partial disclosure, reproduction, or dissemination) by persons other than the intended recipient(s) is prohibited. If you receive this e-mail in error, please notify the sender by phone or email immediately and delete it!******/#

#/******邮件及其附件含有小米公司的保密信息,仅限于发送给上面地址中列出的个人或群组。禁止任何其他人以任何形式使用(包括但不限于全部或部分地泄露、复制、或散发)本邮件中的信息。如果您错收了本邮件,请您立即电话或邮件通知发件人并删除本邮件! This e-mail and its attachments contain confidential information from XIAOMI, which is intended only for the person or entity whose address is listed above. Any use of the information contained herein in any way (including, but not limited to, total or partial disclosure, reproduction, or dissemination) by persons other than the intended recipient(s) is prohibited. If you receive this e-mail in error, please notify the sender by phone or email immediately and delete it!******/#

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
Op 10-6-2021 om 14:21, yoyoman zei:

Beste Peter & andere belanghebbenden 

Gelukt nu Flitsmeister op het auto scherm. 

Alle cache en geheugen geschoond vervolgens alle soorten toestemming verleend in welk menu dan ook en nu werkt het. 

Ook Spotify doet het. 

  •  

IMG_20210610_141618.jpg

Werkt alles nog naar wens ben ook aan het overwegen de f3 te kopen ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-11-2021 om 16:26, yoyoman zei:

Ding is super 

Voor het bedrag wat hij nu kost vindt nog steeds geen telefoon met betere specs 

 

grtz Jeff

ik heb ruzie met flitsmeister en carplay. Als ik de kabel er uit haal doet de app het prima op de telefoon maar op het moment als ik de kabel er in steek dan doet die het niet meer op de telefoon en op het scherm van de auto krijg ik een grijs scherm als ik flitsmeister op start. Wat is de oplossing aangezien je er ook wat problemen mee had?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.