Ga naar inhoud

Tips/Raad i.v.m. Youtube bekijken op TV via box/stick


Aanbevolen berichten

Om video's op youtube te bekijken op TV (geen smart TV) kochten we jaren geleden een Apple TV box 3'de generatie.

Vanaf deze maand zal de Youtube app verdwijnen van dit toestel.

Omdat ik dit toch wel ga missen keek ik al naar alternatieven en kwam ik uit op de Chromecast met Google TV, echter komt deze redelijk duur uit voor wat ik er wil mee doen : enkel youtube filmpjes bekijken nu en dan.

Een oudere chromecast komt niet in aanmerking want ik wil niet mijn smartphone of andere apparaten gebruiken om dit te doen. Daarom gaat mijn voorkeur naar iets met afstandsbediening.

In mijn zoektocht naar andere apparaten merkte ik dat Xiaomi ook sticks en boxes heeft die ik zou kunnen aansluiten op onze TV waar ook een afstandsbediening bij is.

Echter ken ik redelijk weinig van deze producten. Waar moet ik op letten? Welk apparaat zorgt er voor dat ik via de Youtube app films kan bekijken op mijn gewone TV? Zonder streamen, gewoon via de app dus.

Kan ik er van uitgaan als ik iets koop van Xiaomi dat ik binnen een paar jaar niet opnieuw moet wisselen van toestel omdat de Youtube app verdwijnt? Of is het dan toch beter om te investeren in de Chromecast Google TV?

Bij mijn Apple TV had ik enkel reclames voordat een video afspeelde, ik las dat op andere apparaten er soms ook reclame is tijdens het afspelen van een video.

Wat kan ik nog meer met zo'n apparaten? Zijn er apps die ik kan gebruiken om bijvoorbeeld terug te kijken naar programma's op bepaalde zenders (met de chromecast google TV zit daar o.a. VTM go bij geloof ik)? Alles waar ik geen abonnement hoef voor te nemen ; het moet er niet bij maar als ik dan toch een nieuw toestel moet aankopen, vertel het maar wat kan en niet kan 🙂

 

aangepast door Garfield
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Het is me een raadsel waarom er zo weinig reacties komen op topics op de fora va Xiaomi. Intussen heb ik me de Google TV Chromecast 2020 aangeschaft en ben heel tevreden over mijn aankoop en de al de mogelijkheden. Reageren op dit topic is niet meer nodig dus 😊

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.