Ga naar inhoud
  • 0

Bewerkte foto's worden niet weergegeven in bestandsbeheer.


Garfield
Ga naar beste antwoord Beste antwoord door Blekkie,

Vraag

Wanneer ik foto's bewerk op mijn redmi note 9 worden deze niet weergegeven in het bestandsbeheer, enkel in de galerij.

Daardoor kan ik ook geen bewerkte foto's uploaden in een forum/op facebook of elders.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn bewerkte foto's ook weergegeven worden in het bestandsbeheer, zodat ik ze ook kan gebruiken?

Dank bij voorbaat

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Solution

ze moeten ergens worden weggeschreven. al dan niet in een andere locatie.

ga naar de app bestandbeheer en als je recent een foto hebt bewerkt en opgeslagen zou die daar moeten staan.

als dat niet werkt druk je linksboven op het file icoontje (links naast het vergrootglas) -> DCIM-> camera-> bestandnaam.

andere optie is in galerij-> 3 puntjes -> details-> en op de link van het lokale pad drukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
43 minuten geleden, Blekkie zei:

ze moeten ergens worden weggeschreven. al dan niet in een andere locatie.

ga naar de app bestandbeheer en als je recent een foto hebt bewerkt en opgeslagen zou die daar moeten staan.

als dat niet werkt druk je linksboven op het file icoontje (links naast het vergrootglas) -> DCIM-> camera-> bestandnaam.

andere optie is in galerij-> 3 puntjes -> details-> en op de link van het lokale pad drukken.

De bewerkte foto's staan daar inderdaad tussen de andere foto's op mijn SD kaart. Dat is geen probleeem.

Ze worden niet weergegeven als thumbnail (of hoe noem je het?) bij bestandsbeheer en daardoor waarschijnlijk dat ik ze niet kan uploaden/gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
5 uren geleden, Garfield zei:

De bewerkte foto's staan daar inderdaad tussen de andere foto's op mijn SD kaart. Dat is geen probleeem.

Ze worden niet weergegeven als thumbnail (of hoe noem je het?) bij bestandsbeheer en daardoor waarschijnlijk dat ik ze niet kan uploaden/gebruiken.

op de manier zoals boven beschreven kunt u ze ook als ícoontje terugvinden in bestandsbeheer. tenminste bij de test van vanmiddag wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
12 minuten geleden, Blekkie zei:

op de manier zoals boven beschreven kunt u ze ook als ícoontje terugvinden in bestandsbeheer. tenminste bij de test van vanmiddag wel.

Nee niet om te uploaden.

Ik zal het even anders uitleggen : als bestandsbeheer open op mijn smartphone en ik druk op het icoontje van de map (naast het vergrootglas) dan krijg ik een overzicht van de mappen en zo geraak ik in DCIM enzo waar ik dan de foto wel terug vind.

Maar als ik op een forum ben, of op messenger of waar dan ook waar ik die foto wil uploaden geraak ik enkel aan de niet bijgewerkte foto's.  De bijgewerkte foto's kan ik dus niet uploaden. Ze worden ook niet weergegeven als ik in bestandsbeheer op afbeeldingen klik, al staan ze opgeslagen in dezelfde map.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
47 minuten geleden, Garfield zei:

Nee niet om te uploaden.

Ik zal het even anders uitleggen : als bestandsbeheer open op mijn smartphone en ik druk op het icoontje van de map (naast het vergrootglas) dan krijg ik een overzicht van de mappen en zo geraak ik in DCIM enzo waar ik dan de foto wel terug vind.

Maar als ik op een forum ben, of op messenger of waar dan ook waar ik die foto wil uploaden geraak ik enkel aan de niet bijgewerkte foto's.  De bijgewerkte foto's kan ik dus niet uploaden. Ze worden ook niet weergegeven als ik in bestandsbeheer op afbeeldingen klik, al staan ze opgeslagen in dezelfde map.

ahhhh oke duidelijk. Ik durf niet zo 1 2 3 te zeggen hoe en wat. 

Zal kijken of ik morgen dit kan uitproberen. 😉

  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
10 uren geleden, Blekkie zei:

IMG_20210117_212211.thumb.jpg.e83a43f4c4047de8c22f1f481d6bc1a6.jpg

 

Ook een bewerkte foto kan ik via een mobiele browser uploaden op dit forum. Staat bij 'recente bestanden'

Bij mij staat er geen enkele bewerkte foto tussen de recente bestanden.

Ik moet zelfs Chrome gebruiken om een afbeelding te kunnen uploaden, met Dolphin Browser kan ik niets uploaden met mijn Xiaomi (op andere sites en facebook ook niet).

Doe je dit ook met een redmi note 9 draaiende op miui 12 en foto's op SD? 

Misschien een interessant detail : onlangs zette ik hem uit, startte ik hem terug op en al mijn bewerkte foto's stonden toen wel in bestandsbeheer. Maar spijtig genoeg is dit niet het geval voor alle foto's dat ik nadien nog maak. Dus zou ik telkens mijn toestel moeten heropstarten als ik elke bewerkte foto in mijn bestandsbeheer wil krijgen en nadien wil uploaden. Dat kan echt niet de bedoeling zijn

 

aangepast door Garfield
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat ben ik met je eens dat het iedere keer opstarten niet de oplossing is.

Nee dit is vanaf een mi note 10 lite, miui 12 en geen SD kaart(is besteld).

Voor mijn beeldvorming werkt het wel met de browser van Chrome of een andere browser?

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 uur geleden, Blekkie zei:

Dat ben ik met je eens dat het iedere keer opstarten niet de oplossing is.

Nee dit is vanaf een mi note 10 lite, miui 12 en geen SD kaart(is besteld).

Voor mijn beeldvorming werkt het wel met de browser van Chrome of een andere browser?

 

 

Met "beeldvorming" bedoel je de foto's dat ik te zien krijg om te uploaden waarschijnlijk.

De bewerkte foto's staan er niet tussen, bij geen van beiden.

Met Dolphin kan ik geen enkele foto uploaden (met mijn vorige toestel nochtans nog steeds) of het nu op facebook is of voor een forum. Met Chrome kan ik de onbewerkte foto's wel uploaden in elke site, maar de bewerkte foto's helaas ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Op 18-1-2021 om 18:02, Garfield zei:

Met "beeldvorming" bedoel je de foto's dat ik te zien krijg om te uploaden waarschijnlijk.

De bewerkte foto's staan er niet tussen, bij geen van beiden.

Met Dolphin kan ik geen enkele foto uploaden (met mijn vorige toestel nochtans nog steeds) of het nu op facebook is of voor een forum. Met Chrome kan ik de onbewerkte foto's wel uploaden in elke site, maar de bewerkte foto's helaas ook niet.

Zou je hier screenshots kunnen posten hoe je het stap voor stap doet?

Ivm drukte op werk kom ik er niet aan toe om even een half uurtje dingen uit te pluizen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

 

20 uren geleden, Blekkie zei:

Zou je hier screenshots kunnen posten hoe je het stap voor stap doet?

Ivm drukte op werk kom ik er niet aan toe om even een half uurtje dingen uit te pluizen.

Ik heb 2 filmpjes gemaakt.

In de eerste film heb ik :

  1. Een foto in bestandsbeheer bewerkt
  2. In Gallerij de foto gevonden
  3. In bestandsbeheer getoond dat hij niet tussen de voorbeelden staat
  4. Via de facebook app getoond dat ik de foto niet kan plaatsen want deze staat niet bij de voorbeelden
  5. Via Dolphin op het forum een (andere onbewerkte)foto proberen te plaatsen wat niet lukt (op facebook of andere fora ook niet via Dolphin)
  6. Via Chrome op het forum een foto geselecteerd, deze wordt wel geuploaded
  7. Terug naar Dolphin om te tonen dat ik hem daar niet kan selecteren.

Het tweede filmpje is gemaakt na het terug opstarten van mijn phone :

  1. In bestandsbeheer staat de bewerkte foto nu wel tussen de voorbeelden
  2. Via Dolphin probeer ik op het forum de foto te selecteren maar dit lukt niet
  3. Via Chrome op het forum selecteer ik de bewerkte foto en deze wordt geuploaded
  4. Via de facebook app selecteer ik de bewerkte foto en plaats deze
  5. Via messenger kan ik nu ook de bewerkte foto selecteren en verzenden.

Eerste filmpje : https://youtu.be/csb6zIpJG08

Tweede filmpje : https://youtu.be/8rcpy_vkdM0

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hier ben ik nog eens 😉

Ik heb iets ontdekt : wanneer ik het bestand van de bewerkte foto hernoem dan komt hij wel in de lijst van de foto's dat ik kan uploaden.

Als het om één of twee foto's gaat is het geen grote moeite. Natuurlijk wanneer ik verschillende foto's maak en bewerk die ik nadien wil doorsturen/uploaden is de omweg terug opstarten handiger.

Beiden blijven wel omwegen, maar ik dacht dat we misschien iets dichter bij "de" oplossing konden komen wanneer we weten dat het hernoemen van de bestandsnaam deze verandering brengt.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nog een opmerking/vaststelling : dit is enkel het geval met bewerkte foto's genomen met de camera.

Ik bewerkte daarnet een schermafbeelding die ik opgeslagen had van internet en deze stond onmiddellijk in de mijn overzicht van bestandsbeheer.

Ook kon in deze gebruiken om te uploaden.

 

Heeft er nog steeds niemand een idee ondertussen hoe ik dit kan oplossen?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.