Ga naar inhoud

(voorstellen) gewaagde overstap naar Xiaomi


Aanbevolen berichten

Beste MiFans, 

Zoals in titel omschreven heb ik een gewaagde pverstap naar Xiaomi gemaakt. 

 

Vanaf Iphone 1 t/m de huidige Iphone 8 is er een tijdelijke overstap naar een Samsung s4 gemaakt, 
maar die telefoon heeft het het niet lang bij mij volgehouden waarna ik weer terug naar Apple ben gegaan. 

Na het delen van mijn ervaring met alle concurrenten komen we bij het hoofd onderwerp, de huidige telefoon.

Xiaomi mi 10 lite
Snapdragon 765g
8 gb 
256 gb 

Het gewaagde aan deze telefoon, die is in het buitenland besteld. 
Bij een (ongenoemde) site waar meningen over verdelen. 

Als ik mijn telefoon straks ontvang wil ik graag weten hoe ik de telefoon kan controleren/checken op echtheid zonder hem open te breken. 
Als dat op korte duur gebeurd en het is nodig, dan kan ik PayPal inschakelen om geld retour te krijgen. 

 

Groeten, 

Dennis @ Nijmegen 


 

 

aangepast door Dmension
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Dennis,

Het is inderdaad een sprong in het diepe, maar eenmaal gewend dan vraag je je echt af waarom mensen nog zoveel betalen voor een iPhone of Samsung.

De mi 10 Lite is een verstandige keuze en hoor daar ook goede verhalen over.

Via de site van Xiaomi kan je het imei nummer en of serienummer controleren.

https://www.mi.com/global/verify/#/en/tab/imei

Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dennis welkom!

Ben benieuwd hoe je dit gaat ervaren en wanneer je het toestel binnen krijgt! Heb je ook gekeken of er eventueel import- en andere heffingen zijn vanuit dit land? Dat kan het toestel natuurlijk wel iets duurder maken!

Hoe dan ook: welkom en we horen graag je ervaringen!

Ruud

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het toestel is inmiddels afgeleverd, zit nog nieuw in de doos met gesloten verpakking. 

Ben na aankoop er achter gekomen dat ik bij aankoop niet goed geïnformeerd was,
dacht dat ze allemaal 108mp camera hadden. Beetje een dompertje van/voor mij. 

Wel genoeg ram/opslag geheugen. 
Komende dagen de agenda en notities uit m'n huidige telefoon noteren en het nieuwe avontuur begint.

 

This is a
Mi 10 Lite Cosmic Grey 8GB RAM 256GB ROM

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de mi 10 lite zit inderdaad niet de 108mp camera van de mi 10, maar een omnivision 48 mp sensor. Toch kan je daar hele knappe foto's van maken.

De mi 10 Ultra maakt bijvoorbeeld met zijn nieuwe 48 mp sensor betere foto's dan de mi 10 pro (108 mp). een hogere mp betekend niet automatisch kwalitatief betere foto's.

Hoe zijn de eerste ervaringen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Zo,

De eerste krassen zitten al op het scherm (had nog geen screen cover) dus een review van de eerste maand mag wel gegeven worden.

het is inderdaad hele fijne telefoon.

Heb geen enkele klacht klachten over het algemeen.

De camera doet het super goed. 

IMG_20200912_173936.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt een mobieltje toch niet alleen om te fotograferen?

Als je App's download uit Google Play , komen die App's dan gewoon met Nederlandse taal-menu werkend op je Xiaomi Mi 10 Lite? of wordt dit nu ook in de Engelse taal .

R

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bellen, appen, mailen, agenda, foto's, Strava Fitbit.

Heb een desktop, laptop en spiegelreflexcamera voor belangrijke serieuze zaken. 

De telefoon is voor mij geen verslaving en puur alleen om te bellen en om mobiel bereikbaar te zijn.

Kan wel 2 en soms 3 dagen met 1x opladen doen.

Het is gewoon Nederlands 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, dus de App's die je download zijn gewoon in het Nederlands (Bank app's, ANWB, Marktplaats, WhatsApp, ed.)

Alleen de interface-skin MIUI is volledig in het Engels?

Geeft dat nog onduidelijkheden in sommige gevallen.

Een Nederlandse taal-optie zal voorlopig niet aan de orde zijn, wij zijn een te klein land daarvoor denk ik.

Bedankt voor je reactie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij eerste keer opstarten is die Engels, dan ga je naar aanvullende instellingen en zet je: 

- datum en tijd op midden Europese tijd. 

- regio Nederland 

- talen en invoer Nederlands.

Alles is Nederlands, niks is Engels (tenzij app niet in Nederlands bestaat)

Het is een mi 10 lite 8gb 256gb global, wereldwijde uitvoering komt z'n naam dus goed na.

aangepast door Dmension
Link naar bericht
Delen op andere sites

He, dat is nieuw voor mij en goed nieuws, want alle informatie die ik tot nu toen kon vinden zelfs op deze forum-site en Mistorebeneluxe gaven aan: de interfase-skin MIUI is alleen in het Engels of Chinees!

Sinds wanneer zou dit dan gebeurt zijn die vertaling door XIAOMI, moet vast vanaf het moment zijn dat er ook een Nederlandse winkel is geopend in Rotterdam?

Ik kreeg anders zelfs nog een mailtje van MI-store dat de installatie-menu in het Engels is.

Bedankt.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.