Ga naar inhoud

Xiaomi Redmi note 9 series ervaringen en discussie


Aanbevolen berichten

Xiaomi Redmi note 9 series ervaringen en discussie

Xiaomi-Redmi-Note-9-Pro-2048x1072.thumb.jpg.4dd1117bbfd468e5ff309b0526e2f0d4.jpg

Op 26 mei 2020 heeft Xiaomi middels een live event twee nieuwe toestellen aangekondigd. De Redmi note 9 en de Redmi note 9 Pro. Vanaf 1 juni 2020 zijn ze in Nederland in verkoop gegaan. De redmi note 9 (pro) is de opvolger van de Redmi note 8. Dit toestel was zeer populair in de Xiaomi community. Dat komt met name door de goede prijs-kwaliteit verhouding

Dit topic is bedoeld voor iedereen die dit toestel gebruikt of meer informatie wilt krijgen. Het is nuttig om gebruikerservaringen te delen in dit topic. 

 

Specificaties

                 

                                                                   Redmi note 9                                          Redmi note 9 Pro

Scherm                                               6.53” LCD 60Hz                                        6.67” LCD 60Hz

Processor                                          Mediatek helio P85                                Snapdragon 720G

Geheugen                                          3 / 4 GB                                                      6 GB

Opslag                                               64 / 128 GB                                                64 GB / 128 GB

Camera's achterkant                      48 MP wide                                              64 MP wide

                                                             8 MP ultrawide                                       8 MP ultrawide

                                                             2 MP macro                                             5 MP macro

                                                             2 MP diepte                                             2 MP diepte

Frontcamera                                    13 MP                                                         16 MP

Afmetingen                                    165.8x76.7x8.8mm                                  162.3x77.2x8.9mm

Gewicht                                           209 gram                                                   199 gram

Accu en laden                                5020 mAh 18W                                          5020 mAh 30W 

Prijzen bij launch                      

 

 

 

Dit topic zal in de loop der tijd verder worden uitgewerkt.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Op 17-9-2020 om 05:42, yvesvdp zei:

Hallo, graag had ik geweten of google play op dit toestel reeds geïnstalleerd is bij aankoop.
Of moet je dit achteraf zelf doen? En is dit sowieso wel mogelijk om zelf te installeren.
Bedankt voor je antwoord

Als je dit toestel in nederland koopt of met te global rom, dan komt het met google services (ook de playstore).

Koop je het toestel bijvoorbeeld in china dan kan je ook de playstore installeren, maar dan via een kleine omweg:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik heb een Redmi note 9  draaiend op Miui 12.0.4 en heb verschillende vragen over mijn toestel.

 

  1. De SD kaart van mijn vorige smartphone verplaatste ik naar mijn note 9. Foto's en video's kan ik nu zonder probleem opslaan op mijn SD kaart. Wat niet lukt is om verschillende apps over te zetten naar mijn SD kaart.
  2. Foto's die ik bewerkt worden niet weergegeven in bestandsbeheer, enkel in de galerij. Waardoor ik ze spijtig genoeg niet kan uploaden in fora/op websites/op facebook e.d. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn bewerkte foto's weergegeven worden in bestandsbeheer.
  3. Het scherm lijkt overgevoelig. Daarmee bedoel ik dat bepaalde apps openen zonder dat ik ze aanraak. Mijn handpalm is dan wel in de buurt, dus het is niet zomaar lukraak dat er iets opent. Nochtans heb ik via instellingen de gevoeligheid hiervoor al ingesteld op het laagste niveau. Ik las ergens dat dit nog voorkomt bij phones van Xiaomi. Nu vraag ik me af of dit een blijvend iets zou zijn of een bug in het systeem dat verholpen zal worden met een latere update.
  4. Sinds mijn vorig toestel ben ik gewoon om met Dolphin Browser te werken. Echter kom ik een vreemd probleem tegen met deze browser op mijn nieuw toestel. Bij het typen in de zoekbalk gebeurt het (sporadisch, soms dagen of weken niet en als het gebeurt dezelfde dag kort na mekaar verschillende keren) dat er plots een geluid begint af te spelen. Ondertussen heb ik kunnen opmaken dat het steeds het geluid is van filmpjes dat ik eerder bekeek op youtube. Het is dus niet telkens hetzelfde geluid en ook opent er zich geen venster van youtube, noch is er ergens een venster open van youtube, noch draait youtube op de achtergrond als app. Het geluid (van het filmpje) stopt pas als ik het venster/tabblad op dat moment sluit. Het is zeker geen add/reclame ; deze worden geblokkeerd door mijn browser en bovendien herken ik telkens door het geluid dat het hetzelfde is van filmpjes die ik ooit bekeek in youtube.
  5. Wanneer ik via Dolphin Browser op facebook ga en daar een foto wil uploaden lukt dat niet. Ik kom wel in de bestanden waar ik een foto kan kiezen maar kan niets selecteren. Via de app van facebook lukt dit wel, alsook wanneer ik naar facebook ga via de Chrome app. Dan kan ik wel foto's uploaden in facebook. Met mijn vorig toestel kon en kan ik nochtans nog steeds van uit Dolphin Browser in facebook een foto uploaden. De app van Dolphin is nochtans volledig up to date.

Het zijn allemaal problemen dat ik niet had bij mijn vorig toestel.

Uiteraard zijn er ook pluspunten aan mijn redmi note als ik deze vergelijk met mijn vorig toestel. Maar er zit toch 3 jaar tussen beide toestellen...als je na 3 jaar een nieuwe smartphone koopt dan hoop je toch ergens minstens hetzelfde uit je nieuwe phone te kunnen halen als uit je ouder toestel.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik vind moeilijk hulp i.v.m. met mijn toestel op het internet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10-1-2021 om 21:10, Garfield zei:

Ik heb een Redmi note 9  draaiend op Miui 12.0.4 en heb verschillende vragen over mijn toestel.

 

  1. De SD kaart van mijn vorige smartphone verplaatste ik naar mijn note 9. Fot ik o's en video's kan ik nu zonder probleem opslaan op mijn SD kaart. Wat niet lukt is om verschillende apps over te zetten naar mijn SD kaart.
  2. Foto's die ik bewerkt worden niet weergegeven in bestandsbeheer, enkel in de galerij. Waardoor ik ze spijtig genoeg niet kan uploaden in fora/op websites/op facebook e.d. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn bewerkte foto's weergegeven worden in bestandsbeheer.
  3. Het scherm lijkt overgevoelig. Daarmee bedoel ik dat bepaalde apps openen zonder dat ik ze aanraak. Mijn handpalm is dan wel in de buurt, dus het is niet zomaar lukraak dat er iets opent. Nochtans heb ik via instellingen de gevoeligheid hiervoor al ingesteld op het laagste niveau. Ik las ergens dat dit nog voorkomt bij phones van Xiaomi. Nu vraag ik me af of dit een blijvend iets zou zijn of een bug in het systeem dat verholpen zal worden met een latere update.
  4. Sinds mijn vorig toestel ben ik gewoon om met Dolphin Browser te werken. Echter kom ik een vreemd probleem tegen met deze browser op mijn nieuw toestel. Bij het typen in de zoekbalk gebeurt het (sporadisch, soms dagen of weken niet en als het gebeurt dezelfde dag kort na mekaar verschillende keren) dat er plots een geluid begint af te spelen. Ondertussen heb ik kunnen opmaken dat het steeds het geluid is van filmpjes dat ik eerder bekeek op youtube. Het is dus niet telkens hetzelfde geluid en ook opent er zich geen venster van youtube, noch is er ergens een venster open van youtube, noch draait youtube op de achtergrond als app. Het geluid (van het filmpje) stopt pas als ik het venster/tabblad op dat moment sluit. Het is zeker geen add/reclame ; deze worden geblokkeerd door mijn browser en bovendien herken ik telkens door het geluid dat het hetzelfde is van filmpjes die ik ooit bekeek in youtube.
  5. Wanneer ik via Dolphin Browser op facebook ga en daar een foto wil uploaden lukt dat niet. Ik kom wel in de bestanden waar ik een foto kan kiezen maar kan niets selecteren. Via de app van facebook lukt dit wel, alsook wanneer ik naar facebook ga via de Chrome app. Dan kan ik wel foto's uploaden in facebook. Met mijn vorig toestel kon en kan ik nochtans nog steeds van uit Dolphin Browser in facebook een foto uploaden. De app van Dolphin is nochtans volledig up to date.

Het zijn allemaal problemen dat ik niet had bij mijn vorig toestel.

Uiteraard zijn er ook pluspunten aan mijn redmi note als ik deze vergelijk met mijn vorig toestel. Maar er zit toch 3 jaar tussen beide toestellen...als je na 3 jaar een nieuwe smartphone koopt dan hoop je toch ergens minstens hetzelfde uit je nieuwe phone te kunnen halen als uit je ouder toestel.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik vind moeilijk hulp i.v.m. met mijn toestel op het internet.

1. recent een sd-kaart voor mijn telefoon gekocht en zal dit eens uitproberen.

2. ze moeten ergens worden weggeschreven. al dan niet in een andere locatie.

ga naar de app bestandbeheer en als je recent een foto hebt bewerkt en opgeslagen zou die daar moeten staan.

als dat niet werkt druk je linksboven op het file icoontje (links naast het vergrootglas) -> DCIM-> camera-> bestandnaam.

andere optie is in galerij-> 3 puntjes -> details-> en op de link van het lokale pad drukken.

3. Gebeurt dit altijd of alleen tijdens het opladen?

4. dat is niet fijn natuurlijk. heb je al geprobeerd de cache te wissen en een paar dagen youtube niet tew openen in de browser? Ik raad ook aan om de youtube app te gebruiken ipv op een mobiele browser. net wat gebruiksvriendelijker;)

5. ook dit probleem lijkt aan de app te liggen en niet aan de browser. U zou de ontwikkelaar feedback kunnen geven waardoor zij de app kunnen optimaliseren.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden, Blekkie zei:

1. recent een sd-kaart voor mijn telefoon gekocht en zal dit eens uitproberen.

2. ze moeten ergens worden weggeschreven. al dan niet in een andere locatie.

ga naar de app bestandbeheer en als je recent een foto hebt bewerkt en opgeslagen zou die daar moeten staan.

als dat niet werkt druk je linksboven op het file icoontje (links naast het vergrootglas) -> DCIM-> camera-> bestandnaam.

andere optie is in galerij-> 3 puntjes -> details-> en op de link van het lokale pad drukken.

3. Gebeurt dit altijd of alleen tijdens het opladen?

4. dat is niet fijn natuurlijk. heb je al geprobeerd de cache te wissen en een paar dagen youtube niet tew openen in de browser? Ik raad ook aan om de youtube app te gebruiken ipv op een mobiele browser. net wat gebruiksvriendelijker;)

5. ook dit probleem lijkt aan de app te liggen en niet aan de browser. U zou de ontwikkelaar feedback kunnen geven waardoor zij de app kunnen optimaliseren.

 

 

1- 👍

2- Ze staan inderdaad in die map maar worden niet weergegeven als thumbnail. Ik kan ze dus niet uploaden.

3- Niet tijdens het opladen. Ik gebruik hem ook niet tijdens het opladen.

4- Het is vooral schrikken als er zo uit het niets muziek of stemmen opdagen 🥺 . De cache wis ik na elk gebruik. De youtube app staat ook geïnstalleerd. Ik had deze gedeactiveerd omdat ik me afvroeg of het deze app was die het veroorzaakte. Youtube al een paar dagen niet op geweest. Het is afwachten...is ook niet elke dag dat het gebeurt. Ik kan er niet metéén iets aan linken.

5- Op mijn vorige smartphone staat Dolphin ook geïnstalleerd en daar geeft het geen probleem. Maar ik snap wel dat het een compabiliteitsprobleem kan zijn tussen Dolphin Browser en MIUI 12. Met Dolphin Browser heb ik via de facebookpagina contact opgenomen, tot nu toe tevergeefs...

 

Bedankt voor de moeite 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.